2011 nyár elején ismerkedtem meg a del REY Internationalal. Jelentkeztem is rögtön, de mivel az érettségim miatt későn tudtam volna indulni nem volt szabad állásajánlat számomra. Nyár közepén kaptam Thassos szigetéről egy munkaszerződés. Én ekkor már Krétán dolgoztam az akkori középiskolám által. Mivel az borzalmas volt, menekülni akartam. Így elfogadtam a szerződést, de indulás előtt 1 nappal felhívtam Juditot (programkoordinátor), hogy még nem érzem magam elég felnőttnek, hogy több órákat egyedül kompozzak. Ő hatalmas empátiával megértette a helyzetem. Így tavaly nyáron nem nyúlt hosszúra a görög expedícióm, de annál jobban vártam az idei nyarat.

Sok helyről kaptam állásajánlatokat, de én csak Rodosz szigetére szerettem volna menni, mivel egy számomra kedves ismerősöm is ott dolgozott. Türelem rózsát termett, mert megérkezett Rodosz szigetén lévő Ixia városkából a szerződésem, mint felszolgáló. Mivel ezt a szakmát tanulom sok éve, nagyon vártam már hogy végre olyat dolgozzak, amit szeretek. Ezért a lehető leghamarabbi indulással indultam is. :)

Első nap mikor megérkeztem, el sem hittem, hogy én ilyen szép szállodában fogok dolgozni. Egy felújított apartman házban kaptam szállást, akkor már ott volt 5 magyar lány. Később még két lány érkezett hozzánk. Első napokban csak pár órát dolgoztunk, mivel az volt a betanítási időszak. Akikkel laktam egy szobában, mindenki más területen dolgozott. Eleinte a főétteremben dolgoztam mindkettő műszakban, de pár nap után átkerültem az „a la carte” éttermébe a hotelnek. Így reggel 730 –tól 1130-ig dolgoztam.

Reggel egy órás evőeszköz tisztítás volt, ami sokszor unalmas volt, de általában itt történtek a legnagyobb beszélgetések a munkatársakkal. Büféasztalos reggeliztetés volt, tehát csak a „használt” tányérokat kellett egy tálcára rátenni és bevinni a mosogató embernek. Délre mindig megebédeltünk, így a délutánunk teljesen szabad volt. Délelőtt 4 óra, este 4 óra… így ki lehetett bírni egy buli utáni napot is. :)

Mivel sok ismerősöm a 12km-re fekvő Falirakin volt, ezért én nagyon sokszor csak úgy átugrottam egy kis délutáni napozásra.

Dolgos mindennapok

Amikor kezdődött az esti műszakom, nekem fél 7-re kellett mennem és este fél 11-ig voltam. Egy rendkívül aranyos, segítőkész görög pincérnővel dolgoztam itt, ketten voltunk 14 asztalra. De mivel ez foglalásos rendszerben működött, nem volt sok teltházas este. Rengeteg dolgot tanultam a főpincérektől, szerencsére mindegyik nagyon rendes volt és mivel én voltam a legfiatalabb mindenki a gyermekeként kezelt. Az étteremvezető is sűrűn mondogatta, hogy én olyan vagyok, mintha a lánya lennék. A görög mentalitásnak híven azért voltak olyan esetek, hogy lekiabáltak egyből, de utána azonnal jöttek és bocsánatot kértek. Ők ilyenek, ezt meg kell szokni. :D

Elmondhatom, hogy nekem nem volt egyhangú a munkám mivel sok helyen kipróbálhattam magam. Dolgoztam a teraszos éttermében a hotelnek, ahol 10től 6ig szólt a munkaidő. Borravaló szempontjából ez nagyon jó volt, mivel ez is a la carte étterem volt csak így kint voltunk a napon ami leszívta az összes energiám. „Room Service”-t is csináltam, ami azt jelentette, hogy felvittem a vendég szobájához a megrendelt ételeket.

De talán a második legjobb munkaterületem a fő bár volt. Itt egy 23 éves görög fiúval dolgoztam együtt napközben, lazaság volt, talán ezt mondhatnám úgy is hogy ezek a műszakjaim voltak a fizetett szabadságaim. :) De sajnos amikor estére tettek be ugyanebbe a bárba akkor már közel sem volt pihenés egész, de itt is a jó hangulat feledtetett mindent.

A társaság

Nagyon jó társaság volt kint, mind a románok, mind a görögök és a magyarok is. Összetartó kis csapat volt, sokszor rendeztünk személyzeti bulit a parton. Ami azt jelentette, hogy az összes személyzet meg volt hívva, kaptunk a hotelből ételt, amit meg tudtunk grillezni, áramot is szolgáltattak így volt zenénk is. Másnap, mondanom se kell, hogy a hotel egész területén lassan ment a kiszolgálás. :)

Amikor honvágyunk volt, ott voltunk egymásnak mindig. Engem szerencsére meglátogatott anyukám és a nővérem. 1 hetet voltak Ixia-ban, sajnos nem kaptam szabadnapot így csak délután a szabad óráimban tudtunk együtt lenni, de ezek az órák is mind nekik mind nekem felejthetetlenek voltak.

A hotelben 2 hetente Görög est-et tartottak, ekkor a vacsoráztatás a medence körül folyt, azaz a szabadtérben és ez alatt görög műsorok játszódtak a színpadon. Beszéltem a menedzserrel és megengedte, hogy anyáék bejöjjenek étkezni. Természetesen Én szolgáltam ki őket, így levonhatták a következtetést, hogy mennyire vagyok megfelelő a felszolgáló szakmához.

Az egyik ismerősömmel kibéreltünk egy motort két hétre így lehetőségünk adódott bejárni az egész szigetet. Ami kimaradt azt pedig az utolsó napokban kocsival tettük meg.

Rengeteg élménnyel gazdagodtam, ha leírnám, az egészet valószínű én tölteném, be a beszámolók menüpontját! :) De sajnos azt kell mondanom, hogy ezt nem lehet leírni ezt át, kell érezni. Ahogy egy idegen országban érvényesülsz, ott élsz mindennap. Én mindig is azt hangsúlyoztam, hogy egy országot, nemzetiséget vagy egy adott kultúrát nem lehet megismerni 1 hét alatt… Pár hónapig ott kell élni! :)

Aj ty by si chcel taký zážitok?

•  Chcete mať stáž v dobre platenom a krásnom gréckom hoteli?
  •  Chcete získať cenné pracovné skúsenosti a dobré referencie?
  •  Chcete žiadať o grant na podporu mobility študentov v rámci programu Erasmus?

Ak hľadáte stáž v Grécku, tak je tu náš Internship Greece program. Počas gréckej stáže hotely vám zabezpečujú ubytovanie a stravovanie úplne zadarmo.

Okrem toho dostane aj mesačný plat vo výške 450-500 EUR. Túto sumu Vám môže zvýšiť Erasmus+ grant a prepitné.

•  Potrebný počiatočný kapitál:  cca. 500 EUR
  •  Programový poplatok: 250 GBP
  •  Plat: netto 450-500 EUR/ mesačne
  •  Pozície:čašník/čka, bar tender, chyžná, recepčná, animátor voľného času, výpomoc v kuchyni, bazénový plavčík, lifeguard
  •  Ubytovanie: zadarmo
  •  Stravovanie: zadarmo
  •  Požiadavky: anglický alebo nemecký jazyk alebo ruský jazyk na konverzačnej úrovni
  •  Dĺžka pracovnej zmluvy: od 10 do 24 týždňov (od apríla do októbra)
ďalej...

môj príbeh

Okrem skúseností nabraných počas tých 3 mesiacov som sa mohla vrátiť aj so skvelými zážitkami. Ďalej...

Mám za sebou najlepšie leto. Spoznala som neuveriteľne veľa ľudí a našla kamarátov na celý život. Ďalej...

A hotel egy kis faluban van, viszont ott is voltak remek szórakozási lehetőségek, volt egy club, ahol nagyon jó bulik voltak és minden második héten karaoke partyra jártunk egy étterembe. Ďalej...

môj príbeh

Nem csak mi voltunk ott, mint diákok, sok lengyellel dolgoztunk együtt, akikkel nagyon hamar megtaláltuk a közös hangot. Segítették a barátságok kialakulását a közös bulik, iszogatások munka után és a közös kirándulások. Ďalej...

Az első napokban nagyon segítőkész volt mindenki, recepciós munkatársaim, többi részlegen dolgozók, menedzserek. Ďalej...

Heti két szabadnappal rendelkeztünk és kérésre kaphattunk közös szabadnapot a többi gyakornokkal, akik mind magyarok voltak a szállodában. A szigetet sikerült körbejárnunk autót bérelve és megnézni a főbb nevezetességeket... Ďalej...

môj príbeh

Mivel svédasztalos az étkezés, igy még az én finnyás, diétás igényeimet is kielégitette a menü, de elárulom sütikből sincs hiány. A reggelinél még azt is megválaszthatod hány perces főtt tojást kivánsz, 6 netán 10 perceset Ďalej...

Hazaútnál bosszankodva nyugtáztuk, hogy a sok szuvenírtől nem fértünk be a bőröndünkbe, ráadásul a cuccaink kétharmadához nem is nyúltunk hozzá. Ďalej...

A fogadtatás rendkívül szívélyes volt, már az első napon úgy éreztem, mintha az éttermi személyzet egy család lenne, aminek mostantól én is részese vagyok. Ďalej...

môj príbeh

Csodák nem történnek veled, csak ha esélyt adsz nekik. Neked kell megtenned az első lépést, mert tartozol magadnak azzal, hogy egyszer kilépj a megszokott kis életedből, a falak mögül, amiket felvontál, és helyet adj valami újnak. Ďalej...