Amikor elérkezett az egyetemen a kötelező szakmai gyakorlatom ideje, kétségem sem volt afelől, hogy külföldön szeretném eltölteni azt. Egyrészt a külföldi munkatapasztalat nagy előnyt jelent a későbbi álláskeresésem során, másrészt pedig vonzanak az idegen országok, kultúrák, a sok kaland és lehetőség, amit rejtenek.

Keresgélésem során hamar rátaláltam a Del Reyre, információkérő e-mailemet követő beszélgetés során kedves és segítő hozzáállásukkal meggyőztek arról, hogy rájuk bízzam a nyaram. Kettő görögországi ajánlatot is kaptam tőlük, ezek közül a rodoszira esett a választásom, mert ott még sosem jártam. Nyaralás alkalmával már volt szerencsém a görög partokon élvezni a napsütést, a helyiek kedvességét és vendégszeretetét, a sajátos görög hangulatot, ezért nagyon örültem, hogy visszatérhetek oda.

A reptérre érkezésemkor várt rám egy szállodai alkalmazott, aki elvitt kocsival és megmutatta a szállásomat. 3 fős apartmanokban történt az elszállásolás. Az apartmanok két különálló szobából, erkélyből, minikonyhából, fürdőszobából és beépített szekrényes előszobából álltak.

Másnap reggel már munkába is álltam, jelentkeztem az étterem menedzserénél, hogy eligazítson. A fogadtatás rendkívül szívélyes volt, már az első napon úgy éreztem, mintha az éttermi személyzet egy család lenne, aminek mostantól én is részese vagyok. Természetesen az első két hétben az új környezet miatt kissé meg voltam szeppenve, de a munkatársaim közvetlenségének és bátorításának köszönhetően sikerült teljesen feloldódnom.

Naponta többször is odajöttek és érdeklődtek hogylétem felől, és ez a szokásuk egészen a nyár végéig nem változott. Sosem dolgoztam korábban teljes munkaidőben, sem pincérnőként, ezért fizikailag kezdetben megterhelt a munka. Erre fel voltam készülve, nem ért meglepetésként, szerencsére utána megszűnt ez a probléma is, ahogy egyre inkább hozzászoktam.

Hetente 6 napon dolgoztam 8 órát, egy szabadnapom volt, azonban ez függött a hotel foglaltságától is.

Kezdetben állandó nappalos, utána állandó délutános műszakban voltam, az utolsó egy hónapban pedig variálták a beosztásomat. A szálloda all-inclusive rendszerben működik, ezért az étkezések svédasztalosak voltak, tehát a mi feladatunk az asztal leszedése és újraterítése volt. A munkát általában részfeladatokra osztottuk, tehát volt aki csak leszedett, aki csak terített, illetve mindig volt az egyensúly érdekében egy ember, aki ott segített ahol éppen szükség volt rá. Hamar rájöttem, hogy ezzel a módszerrel sokkal hatékonyabbak és gyorsabbak vagyunk.

Az étterem menedzsere és a felügyelő rugalmasak voltak, lehetett velük tárgyalni a beosztásról, részfeladatok vállalásáról is. Nekem például nagy segítség volt, mikor az augusztus eleji legnagyobb szezon miatt kifáradtam és a menedzserem átrakott a bárba 1 hétre, ahol kevesebbet kellett szaladgálni és tányértornyok helyett csak poharakat vinni.

Természetesen nem minden szituációban volt megoldható hogy teljesítsék a kéréseinket, az elsődleges szempont mindig a szálloda foglaltsága volt. A helyzet néha kaotikus volt és rendszertelen, a hajtósabb időszakokban keményen kellett dolgoznunk, ez főleg július vége és augusztus első fele. Nálunk közrejátszott az is, hogy a politikai helyzetből adódóan rengeteg Törökországba igyekvő turistát irányítottak át Rodoszra, hiszen a sziget közel van a török partokhoz.

Nagyon sok barátságot kötöttem ottlétem alatt, igazán összeszokott csapat lettünk. A munkatársaim túlnyomó többségben görögök és albánok voltak, emellett érkeztek páran Romániából, Lengyelországból és a Cseh Köztársaságból. Magyarok összesen 6-an voltunk ebben a szállodában.

Minden szabadidőnket együtt töltöttük, műszak után siettünk a tengerpartra fáradt lábainkat pihentetni a kellemes napsütésben, görög módra 2 órát ücsörögtünk egy tavernában a frappénk mellett, esténként pedig a környező megannyi bár és étterem közül válogattunk. Szórakozási lehetőségben nem volt hiány, 3 hónap alatt sem jártam végig a bárokat és szórakozóhelyeket. Kiemelném Rodosz város újvárosi részét, azon belül is a Bar streetet, ami gyakorlatilag bár, disco és étterem utcahosszan. Mindenki megtalálhatja a kedvére valót, az is aki inkább az autentikus görög ízeket és hangulatot keresi, esetleg az utcán szeretne latin tánckoreográfiához csatlakozni, vagy dübörgő electropartira vágyik. Szabadnapjaimon a sziget kulturális oldalát és természeti csodáit is megismertem.

Tanácsként a görög mentalitásról szeretnék írni, ami nekem és a magyar csapatnak kezdetben szokatlan volt.

Hozzá kell ahhoz szokni, hogy nem sietik el a dolgokat, kényelmesek. Én ilyenkor mindig elmondtam vagy megkértem többször is, kis noszogatás nem árt. Előfordul, hogy könnyen dühbe jönnek, erélyesen fellépnek, ám 2 perc múlva odajönnek széles mosollyal és ölelésre tárt karokkal.  Ezért nem szabad semmit felvenni, vagy azt hinni, hogy végleg elrontottunk valamit egy hibánkkal. Határozottsággal és őszinteséggel lehet náluk a legtöbbre menni.

A férfiak sokat és kitartóan udvarolnak, kacérkodnak, viccesen egymásra licitálnak, vagy épp barátjukat próbálják rábeszélni a nőkre, de sosem erőszakosan. Valamint nekem személyes tapasztalatom, hogy a bepakolt és kivitt ruháim harmadát egyszer sem vettem fel, hiszen időm nagy részét egyenruhában vagy bikiniben töltöttem. :) A kényelmes sportcipő azonban nagyon fontos, lényegesen megkönnyíti a munkát egy strapabíró lábbeli.

Bátran ajánlom, hogy mindenki vágjon neki a kalandnak, hiszen életre szóló élményeket és barátságokat lehet szerezni. Számomra ez a nyár örök emlék marad és izgatottan várom, hogy újabb országokat fedezhessek fel.

Aj ty by si chcel taký zážitok?

•  Chcete mať stáž v dobre platenom a krásnom gréckom hoteli?
  •  Chcete získať cenné pracovné skúsenosti a dobré referencie?
  •  Chcete žiadať o grant na podporu mobility študentov v rámci programu Erasmus?

Ak hľadáte stáž v Grécku, tak je tu náš Internship Greece program. Počas gréckej stáže hotely vám zabezpečujú ubytovanie a stravovanie úplne zadarmo.

Okrem toho dostane aj mesačný plat vo výške 450-500 EUR. Túto sumu Vám môže zvýšiť Erasmus+ grant a prepitné.

•  Potrebný počiatočný kapitál:  cca. 500 EUR
  •  Programový poplatok: 250 GBP
  •  Plat: netto 450-500 EUR/ mesačne
  •  Pozície:čašník/čka, bar tender, chyžná, recepčná, animátor voľného času, výpomoc v kuchyni, bazénový plavčík, lifeguard
  •  Ubytovanie: zadarmo
  •  Stravovanie: zadarmo
  •  Požiadavky: anglický alebo nemecký jazyk alebo ruský jazyk na konverzačnej úrovni
  •  Dĺžka pracovnej zmluvy: od 10 do 24 týždňov (od apríla do októbra)
ďalej...

môj príbeh

Okrem skúseností nabraných počas tých 3 mesiacov som sa mohla vrátiť aj so skvelými zážitkami. Ďalej...

Mám za sebou najlepšie leto. Spoznala som neuveriteľne veľa ľudí a našla kamarátov na celý život. Ďalej...

A hotel egy kis faluban van, viszont ott is voltak remek szórakozási lehetőségek, volt egy club, ahol nagyon jó bulik voltak és minden második héten karaoke partyra jártunk egy étterembe. Ďalej...

môj príbeh

Nem csak mi voltunk ott, mint diákok, sok lengyellel dolgoztunk együtt, akikkel nagyon hamar megtaláltuk a közös hangot. Segítették a barátságok kialakulását a közös bulik, iszogatások munka után és a közös kirándulások. Ďalej...

Az első napokban nagyon segítőkész volt mindenki, recepciós munkatársaim, többi részlegen dolgozók, menedzserek. Ďalej...

Heti két szabadnappal rendelkeztünk és kérésre kaphattunk közös szabadnapot a többi gyakornokkal, akik mind magyarok voltak a szállodában. A szigetet sikerült körbejárnunk autót bérelve és megnézni a főbb nevezetességeket... Ďalej...

môj príbeh

Mivel svédasztalos az étkezés, igy még az én finnyás, diétás igényeimet is kielégitette a menü, de elárulom sütikből sincs hiány. A reggelinél még azt is megválaszthatod hány perces főtt tojást kivánsz, 6 netán 10 perceset Ďalej...

Hazaútnál bosszankodva nyugtáztuk, hogy a sok szuvenírtől nem fértünk be a bőröndünkbe, ráadásul a cuccaink kétharmadához nem is nyúltunk hozzá. Ďalej...

Csodák nem történnek veled, csak ha esélyt adsz nekik. Neked kell megtenned az első lépést, mert tartozol magadnak azzal, hogy egyszer kilépj a megszokott kis életedből, a falak mögül, amiket felvontál, és helyet adj valami újnak. Ďalej...

môj príbeh

Amikor beléptem a főbejáraton, azt hittem, hogy elájulok. Játékterem, medencék, kint, bent, hatalmas éttermek, mint valami filmben. A hotel előtt pedig a türkizkék tenger és homokos tengerpart. A Kaland folytatódik, ezúttal Rodosz szigetén :) Ďalej...