Spanyolország mindig is a kedvenc úti céljaim közé tartozott, így régi álmom válhatott valóra 2015 nyarán, amikor a kötelező szakmai gyakorlatomat az egyetemi ösztöndíj segítségével és a del Rey International közvetítésével a Kanári-szigeteken tölthettem. Öt hónapon keresztül mint felszolgáló dolgozhattam Lanzarote szigetének egyik legnépszerűbb üdülővárosában, Playa Blancán.

A del Rey International tevékenységéről legelőször az interneten találkoztam külföldi munkavállalással kapcsolatos informálódásom során. Gondolom, mindannyiunk szívében, akik vágyakoznak külföldi tapasztalásszerzés után, felvetődik rengeteg kérdés, így voltam ezzel én is, s bár először kissé bátortalanul, de később annál nagyobb kíváncsisággal, majd felbátorodva indultam útnak. A del Rey korrekt és gyors szervezése, illetve az, hogy a felmerülő kérdésekre mindvégig készségesen álltak rendelkezésre, (is) hozzájárult biztonságérzetemhez az egész folyamat megvalósulása során.

Mint azt már korábban is írtam, munkahelyem helyszíne Playa Blanca üdülőváros volt, ahol számos kikapcsolódási lehetőséget lehet igénybe venni. Három különböző nagyságú homokos strandján kívül, part menti üzletek, nagyszerű éttermek, a vízi sportok szerelmeseinek pedig búvárkodás, hajókázás és még sok más egyéb áll rendelkezésre. A város részét képezi egy kikötő is (Marina Rubicon), itt hetente kétszer vásárt is tartanak, ahol szuvenírekből garantáltan nincs hiány.

A legtöbb nagyobb városban, illetve üdülőközpontokban, így Playa Blancán is jó egynéhány szórakozóhely megtalálható. Csak, hogy egyet említsek, a tengerpart mentén elhelyezkedő Jungle bár spanyol zenés estjei kitűnő kikapcsolódást nyújtanak. Aki pörgős éjszakai életre vágyik, érdemes a közeli Puerto del Carmen városába utaznia, ahol sokkal nagyobb és még több szórakozási lehetőség várja a szórakozni vágyókat.

Munkámat tekintve, egy négy csillagos szállodalánc egyik tagszállodájában, többnyire felszolgálóként dolgozhattam az éttermi részlegen. Voltak műszakok, amikor a felszolgáláson kívül a bárba és a konyhára is beosztott a főnökünk. Ennek legfőbb pozitívuma, hogy így több munkakörrel is megismerkedhettem. Általában 2 műszakban dolgoztunk. Legtöbbször a reggeli és az esti műszak között volt idő a pihenésre, ilyenkor a feszített munkatempó miatt legtöbbször a strandon töltődtünk a következő műszakra. Szállást a szállodalánc másik tagja biztosított, mely csupán 10 perc sétára volt a munkahelytől.

Szabadnapjaimon igyekeztem a szigetet minél jobban bejárni, így szinte minden szegletére sikerült eljutnom. Magáról Lanzarote szigetéről elmondható, hogy kisméretű sziget lévén, rövid idő alatt autóval könnyen körbejárható. Mérete ellenére nagyon sok látnivalót, érdekességet rejt magában, így természeti, kulturális látványosságokon, valamint a tartalmas rendezvényeken, eseményeken keresztül egészen a sportlehetőségekig, szinte mindenben talál ki-ki magának valót.

A sziget legjelentősebb nemzeti parkját (Parque Nacional de Timanfaya) szinte kötelező meglátogatni, ugyanis a park a sziget jelképé vált, amelynek szépségét a vulkánok között járva tapasztalhatja meg igazán az ember. A körülbelül háromnegyed órás út alatt a magával ragadó nem minden napi látvány egészen a sziget keletkezésig repíti vissza az utazót.

További főbb látnivaló, melyet kiemelnék, egy lávacsatorna, Cueva de los Verdes. Érdekessége, hogy a barlangrendszer végében a helyi idegenvezető egy „titkot” tár fel. Úgy gondolom, mindenképp érdemes felkeresni, illetve megtenni a barlang végéig vezető utat.

Ez a két példa csupán egy szelete a sziget kirándulási lehetőségeinek, rengeteg más érdekes helyszín meglátogatásához kínál lehetőséget a sziget.

Autóbérléssel kapcsolatosan fontosnak tartom elmondani, hogy a tervezett kirándulások előtt pár nappal korábban érdemes lefoglalni az autót, ugyanis saját tapasztalatom alapján biztosra állíthatom, hogy közvetlenül a kirándulás előtt már nem lesz lehetőség, vagy nagyon magas áron lesz lehetőség a bérlésre.

Összességében elmondhatom, hogy életem egyik legmeghatározóbb élményévé vált a kint töltött pár hónap. Nagyon sok élménnyel, felejthetetlen pillanattal érkezhettem haza, melyekre még a mai napig is szívesen gondolok vissza. Lanzarote, „száz vulkán szigete”, magával ragadó különleges természeti szépséggel bír, s bár nem nagyvárosok tömkelegét kínálja, úgy gondolom, ennek okán válik igazán kedvelt úti céllá ez a különleges, békés sziget. A sok-sok pozitív élményeimre, tapasztalataimra támaszkodva bátran tudom ajánlani mindenkinek, mind munka, mind pedig kirándulási célpontként egyaránt.

Olyannyira magával ragadott Spanyolország, hogy a közeljövőben életem egy újabb nagyobb spanyolországi útjába vághatok bele a del Reynek köszönhetően. Ti is merjetek nagyot álmodni és belevágni életetek nagy kalandjába. Garantáltan emlékezetes lesz!

Aj ty by si chcel taký zážitok?

•  Chcete mať dobrú a platnú stáž v Španielsku?
  •  Chcete získať cenné pracovné skúsenosti a dobré pracovné posudky?
  •  Chcete žiadať o grant na podporu mobility študentov v rámci programu Erasmus?
  •   Vždy Vás lákali Kanárske ostrovy alebo Beleáry- a páči sa Vám, že nemusíte hovoriť po španielsky?

Ak zaujíma vás platená stáž v Španielsku, tak je tu náš Internship Spain program.  Môžete vyhľadávať medzi rôzne ponuky a to všetko bez toho, aby ste museli  hovoriť po španielsky! Počas celej stáže je zabezpečené ubytovanie a strava zdarma a navyše dostanete minimálne 300 EUR/mesačne. Túto sumu Vám môže zvýšiť Erasmus+ grant.

Stážové miesta vám garantujeme už mesiace vopred, takže v čase a pohodlne môžete odovzdať všetky potrebné dokumenty v škole. Prihláste sa čím skôr a stážujte na Kanárskych ostrovoch, kde je stále večné leto.

•  Potrebný počiatočný kapitál:  cca. 500 EUR
  •  Programový poplatok:  250 GBP
  •  Plat:  netto 300-400 EUR/mesačne
  •  Pozície: čašník/čka, bar tender, chyžná, recepčná, výpomoc v kuchyni, animátor voľného času
  •  Ubytovanie: zadarmo
  •  Strava: zadarmo
  •  Požiadavky: anglický alebo španielský jazyk na konverzačnej úrovni  & potvrdenie o návšteve školy
  •  Dĺžka pracovnej zmluvy: na 8-24 mesiacov- fakultatívny
ďalej...

môj príbeh

Egészen 1-ig gyümölcsöket válogattam és gyümölcsös tálakat állítottam össze, ezt is imádtam mivel annyi dinnyét, ananászt és minden mást ehettem amennyit nem szégyelltem. Ďalej...

Animátornak jelentkeztem a Kanári szigetekre. Mindig is vágyam volna eljutni a szigetcsoportra, és a spanyolomon is szerettem volna fejleszteni. Ďalej...

Egyáltalán nem bántam meg azt, hogy elmentem erre a gyönyörű szigetre, mivel olyan emberekkel találkoztam, akiket soha nem fogok elfelejteni. Ďalej...

môj príbeh

Szabadnapjaimon sokszor voltam a tengerparton, ami a hotel mellett közvetlenül, fél perces sétára helyezkedett el. Gyönyörű szép látványt nyújtott, a szobánk erkélyéről is... Ďalej...

Nem csak mi voltunk ott, mint diákok, sok lengyellel dolgoztunk együtt, akikkel nagyon hamar megtaláltuk a közös hangot. Segítették a barátságok kialakulását a közös bulik, iszogatások munka után és a közös kirándulások. Ďalej...

Aki szeret búvárkodni és úszni, annak az Atlanti Óceán maga a paradicsom, ahogy nekem is az volt. Felejthetetlen vizisportok és élmények várják az embereket. Ďalej...

môj príbeh

Heti két szabadnappal rendelkeztünk és kérésre kaphattunk közös szabadnapot a többi gyakornokkal, akik mind magyarok voltak a szállodában. A szigetet sikerült körbejárnunk autót bérelve és megnézni a főbb nevezetességeket... Ďalej...

Mivel svédasztalos az étkezés, igy még az én finnyás, diétás igényeimet is kielégitette a menü, de elárulom sütikből sincs hiány. A reggelinél még azt is megválaszthatod hány perces főtt tojást kivánsz, 6 netán 10 perceset Ďalej...

Engem szerencsére teljesen egyenrangú félként kezeltek a kollégák és a főnökség is, így minden feladatból kivettem a részem: check-in, check-out, valutaváltás, kirándulások értékesítése, taxirendelés, panaszkezelés, stb. Ďalej...

môj príbeh

1 hónap után is akadtak nehezebb napok a munkában, de már sokkal jobban bírtam és jobban álltam hozzá, mint az előtt. Imádtam a munkatársaim, egyfolytában szórakoztattak és tartották bennem a lelket. Ďalej...